زمان انتشار: 31 مرداد 1396
آخرین بهروزرسانی: ﺳﻪشنبه, 31 مرداد,1396
بازدید: 2122
بررسی روند آماری تجارت فرهنگی در ایران و جهان
در جهان امروز تولید و عرضه كالاهای فرهنگی سهم بسزایی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد. بسیاری از كشورهای پیشرفته سهم قابل اعتنایی در بازار فرهنگی جهان دارند و هرساله میلیارد ها دلار ذخیره ارزی را طریق تولید و صادرات كالاهای فرهنگی برای خود به دست می آْورند. تولید و صادرات محصولات فرهنگی در ایران به عنوان یك كسب و كار حرفهای دیده نشده است در حالی كه بسیاری از كشورهای آسیایی از جمله كره جنوبی،ژاپن،چین و حتی تركیه در همسایگی ما توانسته اند با تولید سریال های نمایشی مختلف، سرمایه های زیادی را از این طریق به بازار فرهنگی كشور خود تزریق كنند...
مقاله پیوست برگرفته ازنشریه دو ماهنامه تحلیلی - پژوهشی آمار-آذر و دی 1395 است.
متن كامل مقاله را در فایل پیوست مشاهده كنید.