05 آبان 1404
En | 

معرفی زیرخدمت اطلاع‌رسانی آماری- شناسه خدمت10031102100

 خدمت ارائه آمارهای ثبتی و تولیدی

 زیر خدمت اطلاع رسانی آماری

این خدمت شامل اطلاع‌رسانی نتایج حاصل از سرشماری‌ها و آمارگیری‌های نمونه‌ای و آمارهای ثبتی است که از طریق درگاه ملی آمار و یا نرم‌افزار آمار همراه ارائه می‌شود.

الف- درگاه ملی آمار

واجدین شرایط دریافت خدمت : استفاده از اطلاعات درگاه ملی آمار برای عموم مردم امکان‌پذیر است.

 مدارک لازم برای انجام خدمت : برای استفاده از این خدمت نیاز به ارائه مدرک خاصی نیست.

 زمان انجام خدمت : این خدمت به‌صورت برخط ارائه می‌شود و در هر زمان کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

 مراحل انجام خدمت: ورود کاربر به درگاه ملی آمار بدون نیاز به ثبت نام و دریافت آمار و اطلاعات موردنیاز

 هزینه ارائه خدمت : استفاده از اطلاعات درگاه ملی آمار رایگان است.

 نحوه تحویل خدمت : درگاه ملی آمار، پرتال نظام آماری کشور است که توسط مرکز آمار ایران مدیریت می‌شود و آمار و اطلاعات حاصل از نتایج طرح‌ها و سرشماری‌ها را به صورت الکترونیکی و برخط در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

ب- نرم‌افزار آمار همراه

 واجدین شرایط دریافت خدمت : استفاده از نرم‌افزار آمار همراه برای عموم مردم امکان‌پذیر است.

 مدارک لازم برای انجام خدمت : برای استفاده از این خدمت نیاز به ارائه مدرک خاصی نیست.

 زمان انجام خدمت : نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار آمار همراه بدون نیاز به ارائه مدرک خاصی امکان‌پذیر است.

 مراحل انجام خدمت : نصب نرم افزار آمار همراه توسط کاربر از طریق درگاه ملی آمار، پارس هاب و چارخونه و آگاهی از شاخص‌های کلیدی آماری

 هزینه ارائه خدمت : نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار آمار همراه و استفاده از اطلاعات آن برای عموم مردم رایگان است.

نحوه تحویل خدمت:  استفاده از نرم‌افزار آمار همراه که بر روی تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید ۴.۲.۲ به بالا قابل نصب و راه‌اندازی است، امکان اطلاع از شاخص‌های آماری کلیدی اعم از شاخص‌های جمعیتی، نیروی انسانی و اقتصادی به ‌صورت سالانه، فصلی و ماهانه در سطح کل کشور و استان‌ها را فراهم نموده و کاربران می‌توانند با داشتن اتصال به اینترنت، به ‌صورت آنلاین از آخرین وضعیت شاخص‌های مذکور اطلاع پیدا کرده و نمودارهای مرتبط با آن را نیز مشاهده نمایند.

 

 

 

 

توافقنامه سطح خدمت ارائه آمارهای تولیدی و ثبتی

 زیر خدمت اطلاع رسانی آماری

*مقدمه: این خدمت شامل اطلاع‌رسانی نتایج حاصل از سرشماری‌ها و آمارگیری‌های نمونه‌ای و آمارهای ثبتی است که از طریق درگاه ملی آمار و یا نرم‌افزار آمار همراه ارائه می‌شود.
*هدف: هدف از این توافقنامه کیفیت ارائه خدمت اطلاع رسانی آماری برای خدمت‌ گیرندگان آماری و مرکز آمار ایران به عنوان خدمت دهنده است. 

*مسئولیت ها: مسئولیت های مرکز آمار ایران در این سطح توافق عبارتند از:

- ماموریت سازمانی مرکز آمار ایران

- چشم انداز مرکز آمار ایران

- قانون مرکز آمار ایران 

اهداف کلان مرکز آمار ایران 

خط‌ مشی اطلاع‌رسانی آماری

  *تعهدات متقابل خدمت گیرنده و مرکز آمار ایران: ورود کاربران به درگاه ملی آمار هنگام استفاده از آمارها، اطلاعات و ساير امکانات ارائه شده توسط مرکز آمار ایران به معنای پذيرفتن شرايط و قوانين و همچنين آگاه بودن از نحوه استفاده از خدمات آن است. شایان ذکر است شرايط و قوانين در صورت تغییر یا اصلاح، درج و جايگزين توافق‏‌های قبلی می‌‏‌شود. تمامی اصول و رويه‏‌ها منطبق با قوانين جمهوری اسلامی ايران و قانون تجارت الکترونيک است و متعاقبا کاربر نيز موظف به رعايت قوانين مرتبط با کاربر است.

 تعريف مشتری يا کاربر: مشتری يا کاربر به شخصی گفته می‌شود که به درگاه ملی آمار مراجعه می‌کند و از آمار و اطلاعات آن یا سایر امکانات موجود در درگاه ملی آمار استفاده می‌کند.
ارتباطات الکترونيکی: هنگامی که کاربر از امکانات درگاه ملی آمار استفاده می‌کند، یا پیغامی در درگاه ثبت می‏‌نماید و يا به این سامانه، پست الکترونیک ارسال می‌کند، اين ارتباطات به صورت الکترونيکی انجام می‏‌شود. در صورتی که درخواست کاربر با رعايت تمامی اصول و رويه‏‌ها باشد، موافقت می‌‏کند که درگاه ملی آمار به صورت الکترونيکی (از طريق پست الکترونيکی، سرويس پيام کوتاه و ...) به درخواست وی پاسخ دهد. همچنين نشانی پست الکترونیک و تلفن‌هايی که مشتری در پروفايل خود ثبت می‌کند، تنها نشانی پست الکترونیک و تلفن‌های رسمی و مورد تاييد کاربر است و تمام مکاتبات و پاسخ‌ها از طريق آن‌ها صورت می‌گيرد.
استفاده از اطلاعات مندرج در درگاه ملی آمار و نیز نصب نرم‌افزار آمار همراه رایگان بوده و استفاده از این خدمات به صورت الکترونیکی و بدون محدودیت زمانی و مکانی امکان‌پذیر است.
SLA: مدت زمان تعیین شده برای ارائه مجدد خدمت اطلاع‌رسانی آماری از طریق درگاه ملی آمار پس از بروز حادثه یا ایجاد وقفه در آن، بدون تاخیر (در حد امکان) و برای ارائه خدمت از طریق نرم‌افزار آمار همراه 72 ساعت است.
سياست‏‌های رعايت حريم شخصی: مرکز آمار ایران به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سامانه، استفاده می‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. مرکز متعهد می‏‌شود در حد توان از حريم شخصی کاربران دفاع کند و در اين راستا، فناوری مورد نياز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده ایشان از درگاه ملی آمار را توسعه دهد. همه مطالب در دسترس از طريق هر يک از خدمات سامانه، مانند متن، گرافيک، آرم، آيکون دکمه، تصاوير، ويدئوها، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و تمامی محتوای مستقر در درگاه ملی آمار جزئی از اموال مرکز آمار ایران محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار این مرکز است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پيگرد قانونی را برای مرکز آمار ایران محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر اين، اسکريپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طريق هر يک از خدمات ايجاد شده توسط درگاه ملی آمار و علائم تجاری ثبت شده نيز در انحصار درگاه ملی آمار است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پيگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از خدمات و يا مطالب، دانلود يا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، يا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نيستند و تمامی اين حقوق برای مرکز آمار ایران محفوظ است.
قوه قهريه: تمامی شرايط و قوانين مندرج، در شرايط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهريه، مرکز آمارایران هيچ گونه مسئوليتی ندارد. مرکز آمار ایران خود را ملزم به رعايت حريم شخصی کاربران می‌داند. از کاربران محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا خطا، مراتب را از طريق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در ميان بگذارند. 

 *هزینه ها و پرداخت ها:  استفاده از اطلاعات درگاه ملی آمار  و نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار آمار همراه و استفاده از اطلاعات آن برای عموم مردم رایگان است.

*دوره عملکرد:دوره زمانی این توافقنامه سطح خدمت تا زمان جاری بودن قوانین فوق برقرار خواهند بود.

*خاتمه عملکرد: این توافقنامه تا زمان اصلاح و یا جایگزین شدن اعتبار دارد.

   

  

کاربر گرامی جهت درج شکایت، از گروه های موجود،  گروه "ثبت شکایت" را انتخاب نمایید.

 پس از ثبت شکایت، کد رهگیری و کد شکایت برای شما نمایش داده می‌شود. خواهشمند است کدهای مذکور را به منظور پيگيری روند رسيدگی و پاسخگویی به شکایت، نزد خود نگه دارید. تمامی مراحل رهگیری شکایت از طریق سامانه زیر قابل انجام است.

سامانه دریافت پرسش، انتقاد، پیشنهاد و شکایت

تاریخ بروزرسانی: 29 آذر 1402